Tuesday, November 13, 2007

Бурханд хэлэх зөвлөгөө нь ... Чи битгий хуц

Яруу найраг гэж юу юм гэж хүмүүсээс асуувал зарим нь
Яруулаг бичихийг л хэлэх байх гэдэг. Саяхан манай найз надруу утас цохилоо.
- Хүүе ээ одко. Чамархуу шүлэг бичдэг нэг хүн номоо гаргажээ. Яг л чиний стиль гэж байх юм.
Би чинь нэг их юм бичдэг биш энэ одоо юу яриад байгаа юм болоо гэсэн юм бодоод. Ганц хоёр бичсэн юмнаас минь аваад номондоо оруулчихсан юм болов уу гэж бодлоо. Надад номыг нь авчирч өглөө.

Тэгсэн чинь Яруу найрагч Б.Галсансүхийн "Бурханд хэлэх зөвлөгөө " ном нь байсан. Найз маань тэр хүнтэй уулзаж байгаад надад авчирч өгсөн байгаа юм л даа. Бүр гарынхаа үсгийг зураад Одгэрэл-дээ энэ тэр гээд биччихсэн байсан. Тийм том яруу найрагчаас номыг нь авна гэж төсөөлөөч үгүй явж: Түүний бичсэн постпанк чиглэлийн бүх бичвэр нь надад таалагддаг. Уншаад бүр тарчилж, салганадаг гээч. Даанч би энэ хүн шиг хэзээ ч бичиж чадахгүй байх. Миний сэтгэлгээ ч хүрэхгүй л дээ. Миний битгий хэл яруу найрагчдийн атаархлыг төрүүлж, шарыг гозойлгож, тэдний бичээгүйг бичсэн хүн бол ганцхан Б.Галсансүх.
Түүнийг найз, анд нөхдүүд нь юу гэж өгүүлснийг номных нь өмгөтгөлөөс уншихад л хангалттай.
Би энд "Бурханд хэлсэн зөвлөгөө" шүлэгээс нь санаж буйгаа өгүүлье.

БУРХАНД ХЭЛЭХ ЗӨВЛӨГӨӨ

Бурхан их л олон зүйлийг тэгж хий, ингэж хий, тэг ингэ гэж зарлигдаж иржээ. Тухайлбал:
Дуулдаг дуу бүхэнд нэжгээд "хайр" гэсэн үг орох ёстой гэж
Чи чанга дуугаар хэлсэн.
Хайр гэсэн үгтэй дууг хүмүүс хамгийн ихээр дуулж байна.
Чи татах тамхины хайрцаг дээр "хортой" гэсэн бичиг тавь гэж чанга дуугаар хэлсэн.
Хортой гэсэн тамхийг хүмүүс хамгийн ихээр татаж байна.
Чи уух архины шилэн дээр "чанартай" гэсэн тэмдэг тавь гэж
Чанга дуугаар хэлсэн. Чанартай гэсэн архийг хүмүүс шил шилээр нь ууж байна.
Бурхан гуай таны хэлсэн бүхийг бид өнөөдөр биелүүлж байна
Чамд хэлэх нэг зөвлөгөө байна
Чи битгий хуц аа.
гэж өгүүлсэн байдаг юм. Гэхдээ би энд бүрэн эхээр нь биш өөрийнхөө ойлгосон хэсгийг л бичлээ. Үнэн гэхэд дэндүү үнэн, шударга гэхэд дэндүү шударга бичдэг энэ найрагчтай уулзах хүсэл төрөөд буйгаа нуугаад юу хийхэв. Тэр хүн намайг тоож нэг удаа уулзана гэсэн юм. Тэгэхээрээ би тэр хүнээс Одгэрэлд хэлэх зөвлөгөөг авах гэж байгаа юм.

2 comments:

tagtaa said...

odgereldee shulgeeree ongodiig chini urin duudya geed bichchihjuu? he he... tegdeg yum tsaadah chini...

Зулаа said...

энэ их гоё шүлэг шүү.. зохиолч нь агуу хүн..